tävlingsanalys

I första klassen var hon inte jätte fin på framridningen. Blev lite stressat och hon hoppade inte som hon brukade. Jag var även lite spänd och de märktes tydligt av inne på banan. Fick inte riktigt igång henne till 1an och satt och drev lite för länge. Kom lite för nära men klarade de. 2an kom vi också nära. Mitt fel igen så vi rev. Resten av banan gick "bra" men jag är inte alls nöjd. Hoppade lite före och hade inte full kontroll som jag verkligen behöver ha.

Andra klassen var lagklassen och den gick mycket mycket bättre. Hon var skitfin på framridning. Verkligen framme för skänkeln och hoppade allt jätte fint. Blev dock ett missförstånd så jag var klar lite väl tidigt men bättre de än för sent. Väl inne på banan var hon lika fin. Jag kände verkligen att jag hade kontroll och då tog förhållningarna och skänklarna. Tyvär fick vi ett litet oturs pet på nian. Blev så jäkla arg för hon nuddade den knappt. Men men. Var skit arg på bommen men jätte nöjd över min och Samiras insats. Allting verkar verkligen flyta på nu och hoppas att det håller i sig till nästa helg då det är LA/LA. Mamma vill att jag ska kvala till msv men jag tänker nog rida minst 10 bra LA rundor innan jag går upp. Vill vara säker och jag har inte bråttom.

Åsikter

Skriv din åsikt här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0