fy

blä kan ju börja med att säga detta




Igår när jag ar ute vid stallet vid sex så var Cookie lite hängig och hade ätit dåligt men hon var helt helt normal när jag red. Sen åkte vi hem och vid 23 ringde Carina och sa att hon inte hade rört sitt kvällshö så vi åkte till stallet och då hade hon 40.5. Ringde vet och sen efter ytterligare en timme hade hon 41,5. SÅ hon fick febernedsättande och antiinflammatoriskt och så tog hon blodprov. Vi åkte hem sv ett par timmar och sen va jag tillbaka i stallet vid fem och då va hon jätte pigg och både åt och drack och febern vara nere i 37. Men det lär ju ha varit för sprutorna hon fick för nu när vi va ute vid 9 hade hon 40 grader igen och åt ingenting alls. Pratade med Vet och hon har typ inflammation i grovtarmen (kolit) så vid tolv ska vi åka ut igen och antagligen måste hon till Ulltuna eftersom hon måste stå på dropp och vårt stall är för kallt.....mjööö mjööö rolig natt jag har haft :/




 




<3


Åsikter

Skriv din åsikt här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0