jämnställdhet

Såg en artikel idag där det stod om en 18-åring som blivit mördad. Och självklart tänker man på en kille. Skumt att det egentligen är så mansdominerat och nej jag är inte värsta feministen men jag kommer ihåg att vi diskuterade detta på en Sam lektion för inte så länge sen men då tänkte jag inte så himla mycket på det. Höll liksom bara med och trodde att det egentligen inte var så. Men idag när jag läste artikeln stod det ju klart och tydligt att det var en 18-årig kvinna. Och i början av texten stod det bara 18-åring. JAG SKA BLI JOURNALIST!!! och skriva 18-årig man!

Åsikter
Postat av: Matilda

Det tycker jag verkligen att du ska bli ;D

2009-12-31 @ 18:54:55
URL: http://mecc.blogg.se/

Skriv din åsikt här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0