Årsresumé

Tycker att 2010 på det stora hela har varit rätt deppigt men nu ska jag försöka ta det bit för bit.

Var väl i Vaxholm i stort sett hela jullovet eller aa när Felix inte var med sin flickvän iallafall jag själv var ju singel vid denna tid och då är jag hemskt rastlös. Fick mig ett par skidor och blev lite gladare, hängde på min baksida med ett pvc rör som enda vän när alla andra svek.

Skolan började och jag kände redan då att det inte skulle fungera, hade nog redan gett upp hoppet. När en bit av Januari hade gått var jag kär, men jag visste inte riktigt i vem. Väldigt märkligt känsla. Och som på pricken över i:et skadade jag mig. Overshootade snyggt och höll på att falla rakt på en brädåkare. Plattade och höll tårarna borta. Gustav var ju inte med och kunde stötta mig. Han betydde faktiskt sjukt mycket då. Gav mig mod när alla andra svek, typ...Nej men han peppade mig sjukt mycket och jag vågade verkligen. Gjorde ont alla gånger men det var det värt, på skidorna var jag lycklig. Och det är verkligen världens bästa känsla att lägga sig i sänge, nyduschad och mör, ha ont i hela kroppen och sen nästa dag knappt komma nerför trappan för att knäna inte bär en. I Just Love It!

Pappsen bjöd mig på en resa till sälen. Jag ville ha med mig en vän och jag tog mig mod. Frågade jonjon och blev lite smått lycklig och pirrig när han svarade ja. Mannen som jag inte kände och att det nu skulle vara såhär det hade jag ingen aning om. Vi hade de bra och mysigt och fint. Att vandra upp på fjället mitt i natten och att ligga där på snön med dig och kolla på den stjärnklara himlen var fint. Och att sedan ligga i sängen och bli omhållen hela natten. Visste inte riktigt vad jag kände då men något var det, blev varm av dig. När vi kom hem höll vi knappt kontakten, undrar varför men så en kväll ringde du mig och fråga om jag ville att du skulle komma och hämta mig. Och det gjorde du minsann och du gjorde det med bravur. Jag stod i hallen hos Moa-li och tyckte att det brummade väldigt mycket och sen såg jag lysena. En porsche! hehu blev lite kär redan då. Vi hade en mysig kväll du och jag. Jag ville kolla på x-games men du tyckte att det var för sent. Men tokig nog var vi ändå vakna till kl 5. Vi kunde verkligen prata, inget kunde få tyst på våra munnar. Efter att du körde hem mig från dig den gången hörde jag heller inte av något förens du fyllde år. Dina vänner tyckte att jag skulle komma och så blev det också. Jag dök upp och du blev glad, sa att jag var den bästa presenten man kunde få. Jag, även jag blev glad och likaså varm i mitt unga hjärta. Det var första gången vi kysstes...Kändes som allting stannade upp. Alla kollade på oss. Jag var nöjd. Jag hade fått den jag ville ha. Efter de såg jag dig ej på ett tag förens du ringde mig och du ville komma hem till mig. Det var en fredag och sen den dagen har vi suttit ihop nästan gjort allting tillsammans. Vi har utvecklats och haft kul. Men även många tråkigheter men vi har hjälpt varandra, det har vi. Jag är så himla trygg i ditt sällskap med din familj och dina systrar. Allting klickar på något sätt. Är så glad att vi har varandra, är så glad att har dig. min john<3

Jag gjorde såklart annat än att hänga med min fina jonjon. Mycket tid spenderades i stallet även om intresset svalnade lite. En tid blev jag hemskt orolig. Cookie fick jätte hög feber och ordinerades dropp av veterinären. HOn var helt uttorkad stackarn. Men som tur är blev du bra. Vi fortsatte kämpa. Tävlingarna gick allt bättre och nästan alla rundor var felfria. Jag bestämde mig att jag skulle klara det trots att de inte tyckte att vi var redo. Åkte till norrköping och red vårat första meeting. Debuterade 1,20 och kom hem som en glad tjej.

Dock varade inte lyckan så länge till.  I början av Juni drog jag av korsbandet och kunde knappt gå. Fick tänka så extremt på varje steg för att inte falla. Trodde att mitt liv var över typ och undrade hur fasen jag skulle klara av sommaren. Men sommaren blev bra och jag blev glad. Jag var hos min faster ca en veckan innan midsommar och hade det trevligt. Insåg som vanligt att jag har världens bästa kusiner. Åkte hem med tåget och till John där jag firade midsommar. Hur kul som helst! Där blev det många dagar liggandes på hans brygga med hans kusiner och mor av någon konstig andledning. Men fy vad roligt vi hade det. För de som inte vet så älskar jag ju vatten och föredrar att vara där mest hela tiden och så var det också, bodde typ i vattnet i några veckor.

Sen så var det Peace & Love. Förväntasfull och ölfylld åkte vi dit. Det var jag och min syster, min bästavän, min Moa-li. Som synd nog blev super sjuk och fick åka hem andra dagen men kul hade vi den lilla tiden. Vi bodde i världens minsta tält, eller aa två nätter sov jag där och sen flyttade jag över till August&Co. Läskigt att vara ensam...Hade de grymt bra me kanske inte så bra som jag borde haft. Fick lite väl ont i fossingarna. Men hann i alla fall med AdrianLux.HardcoreSuperstar.Kent.Familjen.Hoffmaestro.TheChords.DiLeva. och sen massa fler som mitt minne inte riktigt kan plocka fram just nu.

Åkte hem på lördagen för mina fötter höll helt enkelt inte längre, hatade conversen då. Var på rehab en dag hos mornor och morfar och återupplivade gamla barndomsminnen. Sen var det hem till StockholmVallentuna i 3 dagar för att sedan åka och hälsa på mina söta häst som hade flyttat med Malin till Simpnäs. Hon hade det bra och jag och Malin hade det ännu bättre och roligt. Blev tyvärr en kort visit för sedan skulle jag styra min kos mot Bohuslän. Blev två härliga veckor med massa lugnt. Bättrade på brännan och lyssnade på p3. Umgicks med Klara och lärde känna nya själar. Träffade Josefina som jag alltför sällan gör. Syns att det blir så med vissa människor. Drog på mig en hemskt öroninflammation och blev ordinerad att inte bada. Tror ni att jag höll de? icke sa nicke. Klara och hennes vän låg och snorklade alltför länge och jag hoppade till slut i.

@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }

Åkte äntligen hem och blev deprimerade på centralen när jag såg alla människor hemkommandes från både Emmaboda och Yran. Fy på mig som inte åkte. fy på mig som inte kan spara ett enda öre...Tog mig "hemåt" mot eastcut och möttes av ett tomt hus och ensamma katter, alla de andra var ju i norge. Och även min J. Jag tog mig hem till Gustav och hade ett bra "avslut". Vi hade picknick vid vägkanten och invigde summersetupen. Han är allt bra den där Gustav! John kom hem och det vanliga livet började. Vi levde för oss själva i två veckor och klarade det galant. Hann även med en liten weekend på hans far båt och gick på kräftis med massa old peoples. Åkte även en hel del på vattenskotern och fick en skadad rygg av allt hoppande i vågorna. Kom hem och då var det inte alltför lång tid kvar innan allt började.

Jag vägrade gå till skolan. Ville inte dit. Ville inte göra samma misstag igen. Men så blev det. Är kvar där jag var för alltför länge sen. Och blir kvar där ett par tag till. Vill verkligen inte men är så illa tvungen.

Fyllde år, 17 lika meningslöst som 16 men men jag fick en helt underbar kamera och den blir jag lycklig över varje gång jag ser den.

Började ettan igen och hamnade i en mindre rolig klass men som jag så smått tvingades tycka om. Blev ett kort tag i den och jag lärde jag knappt känna människorna i den förens det var dags för operation. Äntligen skulle jag få tillbaka mitt liv, ni var det inte lika långt kvar längre. hah! Trodde jag va!? Fick en nedrans infektion och spenderade fler än ett par veckor på sjukhus. Mindre rolig start på allt. Och bra blev det aldrig heller. Bara ännu mer cp. Kan ju fortfarande inte gå. Men nu är det iallafall på bättringsvägen och jag kan rida.

Hösten har väl varit ganska deppig även den. Har inte haft så mycket roligt att fylla min vardag med. Allt är liksom så vanligt. Och när man knappt kan gå blir allting bara värre. Jag har nog aldrig mått så dåligt som denna höst. Har inte vart många stunder som verkligen velat vara med om. Hade lika gärna kunnat vara nergrävd lika väl. Har känt mig ensam när min bäste är i Spanien. Hon kan hjälpa mig med så himla mycket och jag blir så glad av henne. Inte riktigt samma sak som med J.

J flyttade i oktober och nu bor vi nästan grannar, känns tryggt att ha honom där och det har även varit bra för oss. Har slutat att vara med varandra flera dagar i rad och bli sura på varandras närhet. Vi uppskattar varandra mer och har mer kul när vi är tillsammans och har även lärt oss att vi klarar oss själva bara j och h. Vi har även hunnit med mycket festande i huset, en del skador men vi har haft kul. Även mindre kul men vi löser det, för vi är så bra tillsammans.

Nu är jag här det är söndag och det är två dagar kvar innan skolan börjar igen. Känns inge vidare. Jag klarar det inte. Jag mår dåligt och vill försvinna härifrån och att sitta på tråkiga lektioner är inte min melodi. Det är helt enkelt inte något för mig. Men jag får stå ut denna termin och hoppas att det löser sig till sommaren. Vill plugga distans och vara fri från tider på ett tag innan arbetslivet börjar. Fast helst skulle vilja att det började nu, gärna imorgon. Så att man kan gå upp för en andledning, tjäna pengar, leva för en andledning. Var lycklig den 25e för då får man pengar och kan göra saker, klä sin kropp med saker som man vill. Får se lite vart detta år leder mig, jag vill så mycket men kan så lite. Först och främst är det pengar. Faktiskt de enda som kan lösa mina problem just nu, hur absurt det än låter. 2011 blir nog bra ändå, jag fyllet ju trots allt 18. Jag blir trots allt fri. Hope I´ll make it. I don´t know yet, wait and see. Jag vill resa och det är viljan som driver mig framåt så låt mig snälla ha lite drömmar.


Åsikter
Postat av: Jenny

herregud hanna! jag läste allt, kan du tänka dig?

Du verkar ha haft ett jävligt jobbigt år men också ett fantastiskt bra år, du träffade ju john.

Jag hoppas verkligen att du orkar skolan och satsar på det nu och jag vet att du kan klara det!

kram

2011-01-10 @ 13:03:08
URL: http://nattkatten.blogg.se/
Postat av: Carolina ö

Oj hanna du har vart med om en hel del, både roliga och tråkig saker, hoppas 2011 blir jättebra för dig :d, vi ses kanske imorgon i skolan :d, puss

2011-01-10 @ 19:13:47
Postat av: Juliaaa

läste hela ! hoppas du får ett bra 2011 ! :D puss

2011-01-10 @ 19:20:25
URL: http://knepp.blogg.se/

Skriv din åsikt här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0